Přeskočit na hlavní obsah

Covid deníček IX

K narozeninám jsem si dala třetí pokus zvládnout to bez kyslíku. První dva zatím nebyly moc slavné. Ale nějak se mi v noci hadička uvolnila a já měla ráno saturaci kupodivu velmi dobrou. A tak jsem doufala, že těch 48 hodin konečně dokážu.

Nicméně doktorka, která měla službu, přišla ráno s tím, že jsem měla pravdu, že podle rentgenu se mi hezky (může být tohle hezky?) rozjíždí zápal plic a že teď bude záviset na tom, zda to udýchám. Pokud ano, jdu domů a v klidu nechám plíce uzdravit. Pokud ne, začnou mě ládovat kortikoidy a budu v nemocnici dalších 10 dní. Do kortikoidů se mi moc nechtělo už třeba kvůli očím, protože vím, že nitrooční tlaky u mne reagují docela divoce. A dalších 10 dní zde? To tedy stojí za to dýchat na plné pecky – a doufat.

Pořád jsem měla děsný kašel, zažívání také nebylo zcela v pořádku, to jsem ale trochu připisovala naší bizarní stravě. Na tlak jsem konečně dostala prášky a bylo to sice vyšší, než je norma, ale kupodivu ne o moc. S rehabilitační jsem cvičila o sto šest, kupodivu znala metodu, kterou mne rehabilitují a dokázala mi ukázat cviky, které byly v této linii a přitom mají nějaký efekt i na to dýchání. Ta půlhodina denně s ní byl sice záběr, ale jednak se zabily dlouhé hodiny nudy, jednak to pomohlo jak zádům, tak asi i dýchání.

A tak se začalo mluvit o tom, že – když moje plíce udrží saturaci 92 % těch požadovaných 48 hodin, mohla bych jít domů.

Zjistila jsem, že mne covidová mlha nepřeválcovala úplně a že jsem schopná (byť na omezenou dobu) i intelektuálních výkonů. Jeden známý potřeboval pomoci s matikou. Komunikační zařízení jsem tu už měla, propisku taky, ale papír je v nemocnici úzkoprofilová věc, pokud tedy nejde o papír toaletní. Na ten se ovšem zase dost špatně píše. Komunikovali jsme tedy o matice a já byla tímto nastavením nucena počítat z hlavy. Matiku, kterou za mne běžně počítá nějaký šikovný software. A – dávala jsem to. A vydržela jsem to vždy asi hodinu. Tiše jsem si poklepala na rameno, že to není a nebude tak zlé.

O případném propuštění domů jsem pověrčivě ani nepřemýšlela. Pořád bylo nejméně deset věcí, které by to mohly zhatit. A pak, moje spolubydlící se trochu horšila, jak na ní covid začal řádit. Zatím nic moc dramatického, ale když je někomu kolem osmdesátky… Proto jsem ji trochu hecovala, aby si udržela náladu a nepoddávala se tomu. Zůstanu-li tu, dobře, půjdu-li domů, také dobře.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kázání na pouti ke sv. Medardu

Medard není jméno, které bychom dávali svým dětem, přesto je u nás známý a populární. Asociace je jasná, Medard je přes počasí. Dokonce tak moc, že po něm pojmenovali jeden z numerických modelů. Ale Medard jako historická postava zas tak moc nikomu z nás neříká. Možná proto, že je to tak dávno… kam ani paměť pořádně nedosáhne. Jsme odkázáni na legendy. Vždyť toho jinak o přelomu 5./6. stol. na franském území moc nevíme. A ty nám říkají, že pocházel z bohaté franské šlechty. Měl určitě nějaké sourozence, legendy nám zachovaly jméno bratra, který také dosáhl pověsti svatosti. A legendy také vyprávějí o tom, jak se Medard ku počasí dostal. V chlapeckém věku jej zastihla venku zuřivá bouře a v té chvíli se nad něj snesl obrovský orel, který ho roztaženými perutěmi chránil před deštěm. A tak se stal Medard svatým odborníkem přes počasí. Byl v tom sice vcelku nevinně, ale to se tak už stalo mnoha svatým. Zkrátka mu byl přidělen nebeský patronát, protože i v tom vzý...

Homilie 2. neděle během roku C (2025)

  Texty: Iz 62,1-5; 1K 12,1-12; J 2,1-12 Začnu otázkou: co je to sendvič? Asi to víme všichni: dva plátky chleba a uvnitř náplň. Jaký máte nejraději? Se slaninou nebo kuřecí, sýrový či s tuňákem…? A jak souvisí sendvič s našimi novozákonními čteními? Za chvilku to objasníme. Budeme si dnes povídat o čtení z epištoly, protože to evangelijní znáte a slyšíte pořád dokola (a třeba vás už kapku nudí). Dnes se tedy podíváme do antického Korintu. V té době to bylo jedno z mála míst tehdejšího světa, kde to opravdu žilo. Město uprostřed Středozemního moře, které mělo 2 přístavy. Velké obchodní centrum. Koupit jste tam tehdy mohli cokoli: zlatem a jantarem počínaje, otroky konče. Chtěli jste velrybí kostice na hřebeny? Žádný problém. Bylo by libo núbijskou slonovinu? Máme na skladě… Stejné to pak bylo také s nabídkou náboženského servisu. Líbila by se vám válečnická mysteria? Nebo radši něco ezo pro dámy? Nebo vůbec trochu odvázanější kult? Všechno tam měli. P...

Homilie svátku sv. Rodiny C

Přiznám se, že svátek sv. Rodiny byl pro mne dlouho problém. Snad proto, že když ho rozebírají různí kazatelé, vždy mluví o tzv. tradiční rodině. Tedy tradiční ve smyslu 2. pol. 20. stol. Tatínek, maminka, 2-5 dětí, ale ve skutečnosti tak 2-3. V kostelích se mluvilo o tom, jak ideální je, aby byla maminka v domácnosti (ale to zvládaly jen ty mnohadětné rodiny). Ve škole, masírováni socialistickou propagandou, vypadal obraz rodiny vlastně hodně podobně: tatínek, maminka, 2-3 děti. Tatínek dělník a maminka údernice, nejlépe obsluhující jeřáb, či rolnice překračující dodávky mléka (kravského) o 200 %. Většina rodin mých spolužáků se jakž takž do tohoto modelu vešla. Mělo to své mouchy: v rodině jedné kamarádky byl tatínek despota, který týral celou rodinu. Jeho žena se de facto udřela a brala své časné umírání jako vysvobození. V rodině další kamarádky ze školy byl již starší tatínek tak trochu neviditelný, buď byl na směně, nebo po směně spal, takže hrát u nich doma ...