Přeskočit na hlavní obsah

Covid deníček X

Byla sobota ráno, 23. ledna, já byla proměřena. Teplota v normálu, tlak také, saturace 95 %. Když proběhl kolem deváté doktor, bylo jasné, že jdu domů! Začala jsem tedy balit. Zabralo mi to asi sedm minut. Ale nechali mi ještě postel, protože domů pojedu sanitou. A ta může být za hodinu, nebo také až večer. U dveří tedy stála taška a berle, já byla v civilu, jen na židli složené kalhoty a mikina. V tašce propouštěcí zpráva a léky na 3 dny.

Pak nakoukla sestřička, že se jim povedlo sehnat sanitu na 10:30. Opustila jsem tedy postel, která byla mým domovem skoro 3 týdny. Povídala jsem si s mladou sestřičkou, tedy sestřičkou… brigádnicí, která měla před maturitou a pak chtěla jít dělat zdravotnického bakaláře. Povídaly jsme o covidu, o zdravotnictví, o nemocnici… Byla ohromně fajn. Mohu jí tedy na dálku držet palce, aby jí to celé klaplo.

Sanitka přijel přirozeně až někdy kolem jedenácté. Rozloučila jsem se se svou spolubydlící a šla. Přibírali jsme ještě hluchého a zmateného pána z neurologie, který se tak nějak nedokázal orientovat příliš v čase ani v prostoru. Domů jsme jeli přes Prosek. Pršelo. Na vysočanské estakádě bylo vidět na kus zmoklé Prahy. Naposledy jsem tu byla na Štědrý den, vyhlížet konjunkci. Viděla jsem tehdy houby – bylo zataženo. Tak tedy jedu dolů. Domů!

Řidič mne vyhodil u domovních dveří a domluvili jsme se, že těch 24 schodů už zvládnu sama, aby nemusel v sanitce toho zmateného muže nechávat samotného. Těch 24 schodů však s berlemi a s taškou bylo horších, než jsem si myslela. Stálo mne to všechny síly a nahoře na pavlači jsem měla pocit, že to (na obličeji respirátor) neudýchám. Bylo potřeba ještě přejít pavlač… Odemykám. A jsem doma!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kázání na pouti ke sv. Medardu

Medard není jméno, které bychom dávali svým dětem, přesto je u nás známý a populární. Asociace je jasná, Medard je přes počasí. Dokonce tak moc, že po něm pojmenovali jeden z numerických modelů. Ale Medard jako historická postava zas tak moc nikomu z nás neříká. Možná proto, že je to tak dávno… kam ani paměť pořádně nedosáhne. Jsme odkázáni na legendy. Vždyť toho jinak o přelomu 5./6. stol. na franském území moc nevíme. A ty nám říkají, že pocházel z bohaté franské šlechty. Měl určitě nějaké sourozence, legendy nám zachovaly jméno bratra, který také dosáhl pověsti svatosti. A legendy také vyprávějí o tom, jak se Medard ku počasí dostal. V chlapeckém věku jej zastihla venku zuřivá bouře a v té chvíli se nad něj snesl obrovský orel, který ho roztaženými perutěmi chránil před deštěm. A tak se stal Medard svatým odborníkem přes počasí. Byl v tom sice vcelku nevinně, ale to se tak už stalo mnoha svatým. Zkrátka mu byl přidělen nebeský patronát, protože i v tom vzý...

Homilie 2. neděle během roku C (2025)

  Texty: Iz 62,1-5; 1K 12,1-12; J 2,1-12 Začnu otázkou: co je to sendvič? Asi to víme všichni: dva plátky chleba a uvnitř náplň. Jaký máte nejraději? Se slaninou nebo kuřecí, sýrový či s tuňákem…? A jak souvisí sendvič s našimi novozákonními čteními? Za chvilku to objasníme. Budeme si dnes povídat o čtení z epištoly, protože to evangelijní znáte a slyšíte pořád dokola (a třeba vás už kapku nudí). Dnes se tedy podíváme do antického Korintu. V té době to bylo jedno z mála míst tehdejšího světa, kde to opravdu žilo. Město uprostřed Středozemního moře, které mělo 2 přístavy. Velké obchodní centrum. Koupit jste tam tehdy mohli cokoli: zlatem a jantarem počínaje, otroky konče. Chtěli jste velrybí kostice na hřebeny? Žádný problém. Bylo by libo núbijskou slonovinu? Máme na skladě… Stejné to pak bylo také s nabídkou náboženského servisu. Líbila by se vám válečnická mysteria? Nebo radši něco ezo pro dámy? Nebo vůbec trochu odvázanější kult? Všechno tam měli. P...

Homilie svátku sv. Rodiny C

Přiznám se, že svátek sv. Rodiny byl pro mne dlouho problém. Snad proto, že když ho rozebírají různí kazatelé, vždy mluví o tzv. tradiční rodině. Tedy tradiční ve smyslu 2. pol. 20. stol. Tatínek, maminka, 2-5 dětí, ale ve skutečnosti tak 2-3. V kostelích se mluvilo o tom, jak ideální je, aby byla maminka v domácnosti (ale to zvládaly jen ty mnohadětné rodiny). Ve škole, masírováni socialistickou propagandou, vypadal obraz rodiny vlastně hodně podobně: tatínek, maminka, 2-3 děti. Tatínek dělník a maminka údernice, nejlépe obsluhující jeřáb, či rolnice překračující dodávky mléka (kravského) o 200 %. Většina rodin mých spolužáků se jakž takž do tohoto modelu vešla. Mělo to své mouchy: v rodině jedné kamarádky byl tatínek despota, který týral celou rodinu. Jeho žena se de facto udřela a brala své časné umírání jako vysvobození. V rodině další kamarádky ze školy byl již starší tatínek tak trochu neviditelný, buď byl na směně, nebo po směně spal, takže hrát u nich doma ...