Přeskočit na hlavní obsah

Covid deníček XII

Po akční sobotě jsem v neděli byla jak zmlácená. Klidového režimu jsem opravdu užívala a sama pro sebe si povzdechla, jak je fajn, že ještě necítím naplno, když se místo pořádné sprchy jen tak ošplouchnu. Pozitivní bylo, že dorazili další kamarádi s jídlem a já věděla, že nejméně do středy nemusím být ve stresu s tím, jak nakoupit a co jíst. Díky vám všem. Také jsem si konečně vychutnala byť ještě trochu sklesle online bohoslužbu. Tohle mi chybělo strašně moc. Když už je to tak, že ani onlinovka se k člověku nedostane, je to zkrátka na pytel.

Opojena tím, že jsem konečně ve stavu aspoň něco poslouchat, jsem si pustila k nedělnímu odpolednímu lenošení audioknihu. U té se dá i klímat, když člověk usne, vrátí se pak k místu, které ještě slyšel.

V pondělí se zdálo, že se blýská na lepší časy. V poledne dorazil jeden kamarád a pomohl vyřešit vodní problém, tj. dokázal vyčistit filtr i utáhnout sprchu. Nádavkem ještě skočil pro nákup. Konečně jsem mohla spáchat pořádnou hygienu! Bylo to super.

Večer dorazil další kamarád (díky moooooc) a pomohl mi uklidit byt. Bylo tu hodně prachu a byt volal po setření podlah, otření klik (aby se sem nebáli ti, kdo se bojí vira). Vyluxovala jsem koberec (přece jen teď žiju víc v dohledu postele) a tato akce mě zase zcela vyčerpala. Ale na konci všeho tu byl krásně naklizený byt, podlaha se jen leskla, ostatní plochy zářily čistotou a svěžestí. Tak snad už to bude dobré.

V úterý jsem dodržovala klidový režim, protože na mé fyzičce dozníval ten pondělek. Klidový režim však nedodržovali sousedi o několik pater nade mnou, kteří se evidentně rozhodli pro rekonstrukci. Sbíječka jela celý den až do pozdního večera. Tedy i to pospávání nebylo tak úplně bez vrásek a potíží.

Vrásky se ovšem rozrostly do problému hned ve středu ráno. Nejprve jen podivný pocit, že voda z vany odtéká nějak pomalu. Tak tedy šup sem zvon a trochu zacvičit s odpadem. Vypadalo to, že tím je problém zažehnán. Ale jen vypadalo! Poté, co jsem umyla po obědě nádobí, jsem s hrůzou zjistila, že vana neodtéká a že nádavkem jak obsah umyvadla, tak obsah dřezu si za konečnou zvolily právě jen vanu a dál nic. Zkusila jsem ještě zacvičit nejprve s odpadem u dřezu, pak u umyvadla i vany. Nic. Jen do toho „vábného“, co už se ve vaně nahromadilo, připlulo líně do vany. Bylo na první pohled jasné, co se přihodilo! Renovujícím sousedům se podařilo shodit do odpadu cosi, co se zachytilo k mé smůle zrovna někde u mého odtoku.

Porušila jsem klidový režim a nejprve jsem půl hodiny lítala po baráku, abych zjistila, kdo renovuje a jak se s ním spojit. Tuto záhadu jsem rozlouskla celkem rychle, chtělo to jen se opravdu trochu proběhnout bludištěm našich pavlačí a schodů. Domluvili jsme se, že problém se bude řešit příštího dne. Dobře, byla jsem tedy opět bez vody, tentokrát kompletně v tom smyslu, že nejen, že jsem se nemohla mýt já, ale nemohla jsem mýt ani nádobí. Na krásně naklizené lince se hromadily sklenice od polévek a krabice od šunkafleků. Jednu noc to vydrží. Večer se ozval nesmělý telefon. Sousedi oznamovali, že se celá akce čištění odpadů o den zdrží. Bylo to sice k vzteku, ale pořád ještě únosné. Na lince přibyla sklenice od večeře.

Uplynul takřka celý čtvrtek – a nic. Řemeslník nikde. Kolem šesté večer bylo jasné, že situaci budu muset začít řešit nějak já. Výhodou bylo, že obsah vany jsem sice necítila, ale jako alergik jsem si říkala, že nemohu podporovat bujení plísní a dalších potvor. Budu muset tedy tu pohromu likvidovat. WC bylo to jediné, co fungovalo. Ti, kdo u mě někdy byli, vědí, že to celé má jeden maličký háček. Na WC se vstupuje z předsíně. Koupelna je však „zašitá“ na druhé straně bytu.

Ve velice pesimistické náladě jsem se dala do díla. Bylo třeba vynosit obsah vany do WC. A ve vaně se shromáždilo hezkých pár litrů. Pro mne práce na celou noc, protože proti nošení břemen protestovaly nejen plíce, ale i záda. Uzavřela jsem tedy se zády dohodu, že budu nosit jen malý kyblík a to ještě tak způli plný. Po třech litrech jsem odnosila asi 30 litrů toho humusu. Záda to akceptovala, ale po těch deseti cestách zaprotestoval zbytek mého organismu. Bylo nad slunce jasné, že potřebuji pomoc. Tak tedy další SOS kamarádům, zda by nepomohli. To už jsem byla celkem hysterická! Pomohli. Jen naklizená podlaha nějak vzala za své. Ono to nejde nosit kýble plné sajrajtu přes celý byt a nenabryndat. Vůči sousedům chovám myšlenky typu, že by bylo výborné ten pěstní klín mít už nyní a použít ho. Ta myšlenka mne vzpamatovala natolik, že jsem mezi netušenými poklady skříně našla škopík, v němž se dalo umýt nádobí. Maličko jsem touto aktivitou zkulturnila kuchyni. Vlastní hygienu jsem omezila na čištění zubů nad záchodovou mísou. Teprve poté opět nesměle zabzučel telefon. Firma přijde zítra, do hry se totiž zapojila karanténa.

V pátek dopoledne firma opravdu přišla. Prošťouchli trubky. Zádrhel byl opravdu až někde u napojení na centrální odpad. Ale vyřešilo se to. Po odchodu řemeslníků jsem opět potrénovala svůj klidový režim. Bylo potřeba vydrbat a dezinfikovat vanu, vytřít a dezinfikovat skříňku pod dřezem, nastěhovat do ní zpět to, co je v ní uloženo. Potom setřít podlahu v celém bytě. Nakonec domýt všechno nádobí, které se ještě nakupilo. Nu, tak tuhle rozcvičku jsem zvládla s přehledem. Nějak si začínám zvykat, že klidový režim může být i pěkný cvrkot. Ale co, prý je to dobrá prevence trombózy!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kázání Mirovice 4.11.2023 - ekumenická keltská bohoslužba

Texty: Žd 11,6-10; Navigatio St. Brendani XXVIII; Mt 14,22-33 Důvodů, proč se zde setkáváme, je několik. Tím prvním, obecně platným, je doba v kalendáři. Keltové slavili Samhain. Je to velký a důležitý svátek, vlastně takový keltský Nový rok. Protože byl důležitý, keltští křesťané si jej „pokřtili“. Zde je prapůvod našich křesťanských svátků, které se slaví jako dva v jednom: svátku všech svatých (slavíme 1.11.) a svátku všech věrných zemřelých (slavíme 2.11.) a dnes ho známe spíš jako Dušičky, nebo v amerikanizované formě jako Halloween. Ale vraťme se ke kořenům. Samhain je čas (nemůžeme ho chápat jako přesných 24 hodin), kdy se otevírá hranice mezi naším světem a světem Jiným. Tajemný čas, kdy brána kamsi je otevřena. Jak tomu rozumět? Jak to uchopit? Co si z toho vzít pro nás teď a tady? Keltové věřili v existenci Jiného světa, světa ideálního, paralelně existujícího se světem naším, do něhož lze občas (ovšem na vlastní nebezpečí) vstoupit. Ohlas této dávné víry se nám zachoval

Pseudo-zbožnost

Po opravdu hodně dlouhé době jsem se ocitla na bohoslužbě „konkurenční“ římskokatolické církve. Bohoslužba to byla pěkná, i když byl všední den a zrovna tady se nekázalo. Co by také mohl člověk očekávat víc na skoro venkově kdesi v kopcích? Místní osazenstvo tvořilo podivnou směs lidí otevřených a lidí, kde jsem si nebyla vlastně jistá, kam je zařadit. Na první pohled se mi jejich prožívání bohoslužby jevilo celkem vzdálené. Šok na mě čekal poté. Už jsem pozapomněla, že lidová tvořivost může proniknout i do prožívání doby po liturgii a že dokáže plodit prapodivné pseudo-liturgické útvary. A tak místní, místo toho, aby se po bohoslužbě radovali z blízkosti Boží, z Božího jemného doteku a z pozvání ke Kristovu stolu, zaklekli a už to jelo! Nemám nic proti Zdrávasu (ač to není můj šálek čaje), ale orodování „za nás hříšné“ mi přišlo jako něco, co se de facto bije s radostí, vděčností a pocitem přijetí, který tak nějak s eucharistií souvisí. To však nebylo vše. Ještě bylo třeba se dovola

Střípky: Rok a den 2

Probouzím se velmi časně. Předjarní, uplakané ráno. Bude mi chvíli trvat, než se rozhýbám k životu, ale to už tak je pár let. Vždycky se těším, až ranní rutina dospěje k bodu „kafe“, protože to už trochu vnímám. Do té doby jedu na autopilota. Teď je tu čas na přemýšlení… Od toho léta, kdy se mi něco možná začalo dostávat pod kůži, se nic nedělo. Tedy… covid zuřil s podzimem dál. Dostihl někdy i mne. Ano, byla to zlomová zkušenost. Možná nějak jinak. Možná jen vědomí, že v těžkých chvílích by nikdo neměl být sám. Nejsem ani charitativní, vlastně ani ukecaný typ. Ale s mnoha lidmi jsem, když mi bylo aspoň trochu dobře, povídala. Co taky v nemocnici dělat, že? Povídání vůbec ne o víře, spíš o nich samých, o jejich úplně obyčejných a strašně všedních, až banálních věcech. Mluvit o víře mám trochu ostych. Víc od chvíle, kdy jsem zažila na vlastní oči situaci, kdy k těžce umírajícímu člověku, zdaleka ne smířenému se situací, napochodoval jistý věřící suverén a zeptal se ho, zda se těší n