Přeskočit na hlavní obsah

Covid deníček XIV

Díky tomu, že jsem dorazila domů se spoustou papírů, týkajících se lékařů, čekal mne opět komunikativní víkend. Tentokrát naštěstí mailový. Dřív, než jsem začala shánět nějaké to pracoviště kdesi na Praze 7, napadlo mne napsat pár řádek tam, kam chodím na kardiologii už pár let, kvůli tomu, že vysoký tlak a alergie jsou občas výbušnou směskou, pokud jde o možnost medikace. V neděli v noci přišel mail zpět, že mám doskotačit na echokardio již v nejbližší úterý.

Aby to celé nebylo jen tak, do úterka i v Praze začala ladovská zima. Normálně bych řekla, že sněhu bylo do půl lýtek, ale „do půl berlí“ zní líp. Vyhrabala jsem se tedy v úterý z domu a metrem dojela na Karlák. Projít přes park bylo romantické. Dokonce i bezpečnější, protože pod sněhem nehrozily klouzavé chodníky. Jen jsem si připadala jako ledoborec, když jsem se snažila projít to. Ve vrátnici nemocnice byly hektolitry vody, které kdosi vymetal ven. Šíleně to tam klouzalo, berle i nohy se mi rozjely do všech světa stran.  Naštěstí jsem se tam nerozplácla.

Za chvíli jsem už byla v čekárně, kde bylo krásně teplo. Krásně se mi zamžily brýle, tápala jsem tam tedy. Ale než jsem pořádně našla sedadlo, už jsem byla na řadě. Echo proběhlo rychle a potěšili mne, že nic dramatického nikde nenašli. Takže jedna starost ubyla.

Domů jsem jela s mezizastávkou. Vím, že se teď na návštěvy nechodí, ale tam, kam jsem jela, už jsou všichni buď po covidu nebo očkovaní. A já strašně potřebovala jednak hrnek horkého čaje a mírný odpočinek, protože, ač se nezdálo, cesta sněhem mi dala docela zabrat. A potom, nu, i mně jako těžkému introvertovi, jde samota někdy na nervy. Dostala jsem ještě nabídku, že na víkend dostanu něco malého dobrého. I to bylo fajn. Sice už dokážu i uvařit, ae když nemusím, je to prima.

Cestou k tramvaji jsem se zastavila v malém řeznictví. Už dva dny jsem měla chuť na bramborový guláš. Se zamženými brýlemi jsem ukázala na cosi, co vypadalo jako točeňák. I cenově to tak odpovídalo. Jela jsem domů a sliny se mi sbíhaly. 

Hezky jsem si oškrábala brambory a cibuli a teprve pak jsem se vrhal na balíček z řeznictví. Ale ouha! Chybka se vloudila. Protože jsem s rouškou a zamlženými brýlemi prakticky slepá, přitáhla jsem si domů métský salám v akci. No co, k večeři byly k bramborům rybí prsty, métský salám byl ráno super na topinkách a bramborový guláš musel počkat do dalšího nákupu.  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kázání na pouti ke sv. Medardu

Medard není jméno, které bychom dávali svým dětem, přesto je u nás známý a populární. Asociace je jasná, Medard je přes počasí. Dokonce tak moc, že po něm pojmenovali jeden z numerických modelů. Ale Medard jako historická postava zas tak moc nikomu z nás neříká. Možná proto, že je to tak dávno… kam ani paměť pořádně nedosáhne. Jsme odkázáni na legendy. Vždyť toho jinak o přelomu 5./6. stol. na franském území moc nevíme. A ty nám říkají, že pocházel z bohaté franské šlechty. Měl určitě nějaké sourozence, legendy nám zachovaly jméno bratra, který také dosáhl pověsti svatosti. A legendy také vyprávějí o tom, jak se Medard ku počasí dostal. V chlapeckém věku jej zastihla venku zuřivá bouře a v té chvíli se nad něj snesl obrovský orel, který ho roztaženými perutěmi chránil před deštěm. A tak se stal Medard svatým odborníkem přes počasí. Byl v tom sice vcelku nevinně, ale to se tak už stalo mnoha svatým. Zkrátka mu byl přidělen nebeský patronát, protože i v tom vzý...

Homilie 2. neděle během roku C (2025)

  Texty: Iz 62,1-5; 1K 12,1-12; J 2,1-12 Začnu otázkou: co je to sendvič? Asi to víme všichni: dva plátky chleba a uvnitř náplň. Jaký máte nejraději? Se slaninou nebo kuřecí, sýrový či s tuňákem…? A jak souvisí sendvič s našimi novozákonními čteními? Za chvilku to objasníme. Budeme si dnes povídat o čtení z epištoly, protože to evangelijní znáte a slyšíte pořád dokola (a třeba vás už kapku nudí). Dnes se tedy podíváme do antického Korintu. V té době to bylo jedno z mála míst tehdejšího světa, kde to opravdu žilo. Město uprostřed Středozemního moře, které mělo 2 přístavy. Velké obchodní centrum. Koupit jste tam tehdy mohli cokoli: zlatem a jantarem počínaje, otroky konče. Chtěli jste velrybí kostice na hřebeny? Žádný problém. Bylo by libo núbijskou slonovinu? Máme na skladě… Stejné to pak bylo také s nabídkou náboženského servisu. Líbila by se vám válečnická mysteria? Nebo radši něco ezo pro dámy? Nebo vůbec trochu odvázanější kult? Všechno tam měli. P...

Homilie svátku sv. Rodiny C

Přiznám se, že svátek sv. Rodiny byl pro mne dlouho problém. Snad proto, že když ho rozebírají různí kazatelé, vždy mluví o tzv. tradiční rodině. Tedy tradiční ve smyslu 2. pol. 20. stol. Tatínek, maminka, 2-5 dětí, ale ve skutečnosti tak 2-3. V kostelích se mluvilo o tom, jak ideální je, aby byla maminka v domácnosti (ale to zvládaly jen ty mnohadětné rodiny). Ve škole, masírováni socialistickou propagandou, vypadal obraz rodiny vlastně hodně podobně: tatínek, maminka, 2-3 děti. Tatínek dělník a maminka údernice, nejlépe obsluhující jeřáb, či rolnice překračující dodávky mléka (kravského) o 200 %. Většina rodin mých spolužáků se jakž takž do tohoto modelu vešla. Mělo to své mouchy: v rodině jedné kamarádky byl tatínek despota, který týral celou rodinu. Jeho žena se de facto udřela a brala své časné umírání jako vysvobození. V rodině další kamarádky ze školy byl již starší tatínek tak trochu neviditelný, buď byl na směně, nebo po směně spal, takže hrát u nich doma ...